سایت بهترین ابزار


من با موسیقی زیسته‌ام و عمر خود را در پی‌رمز و راز این لطیفه نهانی طی كرده‌ام، بدان اندیشیده‌ام و دل در گروی آن نهاده‌ام هنوز هم آن جذبه نخست، آتش در درونم می‌افكند، مرا می‌رباید و با خود می‌برد، و نمی‌دانم چیست در گوهر این افسونگر كه چنین جان‌هایی لطیف را مسحور خویش كرده است در همه این سال‌ها كمتر مجالی داشتم تا شرح این سودا دهم «كاین همه زخم نها
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 41
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
جایگاه موسیقی سنتی در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

و فراتر از این باید بگویم كه مجالی بود تا تجربیات و تاملات خود را مروری دیگر داشته باشم. بسیاری از این موضوعات را اندیشیده بودم، اما گفت و گوها فرصتی را پیش آورد تا یك بار دیگر و از دیدی تازه به این موضوعات نظر اندازم. خوشبختانه دوستانم اهل مجامله و تعارف نبودند و تا نكته‌سنجی‌های بسیار نمی‌كردند، و پاسخ دقیق نمی‌گرفتند، قانع نمی‌شدند و به سراغ پرسش دیگر نمی‌رفتند. گمانم لطف این گفت و گوها در این است.

زمانی كه نخستین بار ایده تدوین كتاب راز مانا مطرح شد، هم من و هم دوستانم تصور انجام چند گفت‌و گوی ساده را در ذهن داشتیم و بر این باور بودیم كه می‌توان در چند جلسه این كار را به سامان رساند. هر چه پیش‌تر می‌رفتیم، آن تصور اولیه بیشتر رنگ می‌باخت تا بدانجا كه شاید بتوان گفت كه این كتاب نه از ایده اولیه بلكه در جریان گفت‌وگو شكل گرفت. ماجرای شكل‌گیری كتاب خود شرحی خواندنی است و امید است كه در ویراست دوم كتاب بدان بپردازیم. وقتی كه متن گفت‌وگوها بازخوانی می‌شد، سوالات تازه‌ای طرح می‌شد و پاسخ‌های تازه‌ای را می‌طلبید و آن پاسخ خود سوالی دیگر را میدان می‌داد. به همین دلیل، بخش مهمی از این گفت‌و گو در جریان چندباره رفت و برگشت متون شكل گرفت. تمام آن سخن‌ها كه گفته و شنیده شد در این متن راه نیافتند و شاید بر خواننده آگاه این گسیختگی چندان پوشیده نمانده باشد.

پرسش‌هایی كه در این كتاب طرح شده‌اند، پرسش‌هایی از جایگاه و نقش موسیقی ایرانی و نقش من در سرنوشت این هنر است و من از چشم خود بدان پرداختم. با این حال باید در نظر داشت كه دیگرانی نیز كه در این عرصه دستی دارند، خودبه خود مخاطب این پرسش‌هایند. امید است این كتاب آغاز شكل‌گیری گفت‌و گویی وسیع‌تر میان موسیقی‌دانان فرهیختگان و روشنفكران و جامعه درباره سرنوشت موسیقی ایرانی و آینده آن باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۴ تير ۱۳۹۵
1مقدمه ای بر تاریخچه رنگ از هنگامی بیادنیاوردنی، بشر رنگ آبی شفاف اوج آسمان، سرخی ها و نارنجی های تابان و سوزان هنگام غروب، رنگ های ملایم و متغیر رنگین كمان كه مظهر امیدهای بهشتی است، نور ضعیف و غیر ثابتی كه از پروبال طاووس ها می درخشند جامه های پر از رنگ گلها، قهوه ای ها و قرمزهای طلائی برگهای خزان كه تباینی بسیار با رنگ های سبز بها
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 67
فرمت فایل doc
حجم فایل 12473 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 114
تاریخچه رنگ و رنگرزی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

بشر اولیه طبعاً برای خود دلیل آورد كه مواد قرمز رنگ زندگی بخش می باشند. بنابراین بشرهای آخرین عصر یخ(000/100 سال پیش) در گذشتگان خود را زیر خاك های قرمزفام اخرا به خاك می سپردند، و یا به استخوانهای آنها رنگ قرمز می مالیدند و بدینوسیله سنتی را در اروپا آغاز می كردند كه هزاران سال پا برجای ماند و حتی به آفریقا و آسیا نیز گسترش یافت. مثلاً در سال1823، در ولزورلیدی او پاویلاند (RED LADY OF PAYILAND) كه در واقع اسكلت یك جوان است كشف شده است. آثار مشابهی نیز در غارهایی در جنوب آفریقا و چین مشاهده گردیده است.

1-2كالریمتری و علم رنگ ] 1 [

كالریمتری (COLORIMETRY) تكنیك اندازه گیری رنگ است، لیكن فقط قسمتی از علم رنگ می باشد. علم رنگ شامل تمام دانسته ها و اطلاعاتی است كه به تولید محرك های رنگ و درك بصری آنها مربوط می گردد. علم رنگ شامل بخشهائی از فیزیك، شیمی، زیست شناسی و روانشناسی می شود. در كالریمتری نیز از بخشهائی از علوم فوق الذكر خصوصاً فیزیك و روانشناسی استفاده می شود.

كالریمتری بر این ایده استوار است كه می توان رابطه ای بین خصوصیات فیزیكی محرك رنگ و بصیرت ادراك حاصل از آن پیدا كرد. نیوتن كشف كرد كه انواع متعددی از انرژی مشعشع مرئی وجود دارد و نور سفید فقط یكی از جنبه های مرئی اختلاط این نوع هاست كه از خورشید و یا منابع مشابه دریافت می شود. اختلاف بین انواع انرژی مشعشع بر حسب طول موجهایشان (WAVE LENGTHS) تعیین می گردد. برای تعریف طول موج به نحو احسن به تشریح روش اندازه گیری آنها نیاز داریم. لیكن در اینجا كافی است كه ذكر شود انرژی مشعشع مرئی به طول موجهایی در محدوده ای بین 380تا760 میلیونیوم میلیمتر(یا به عبارتی میلی میكرون با علامت اختصاری ) محدود می گردد. ذیلاً محدوده طول موجها و انواع رنگهای مربوطه آورده می شوند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۴ تير ۱۳۹۵
نخستین فلاسفه یونان را طبیعت‌گرا می‌دانند زیرا آنها بیش از همه به طبیعت و رویدادهای طبیعی توجه داشته‌اند امروزه بسیاری از مردم كم و بیش معتقدند كه در زمانی نا معلوم باید همه چیز از هیچ به وجود آمده باشد این اعتقاد در میان یونانیان آن ایام چندان متداول نبود آنان به دلایلی بر این باور بودند كه از همان بدو امر «چیزی» وجود داشته است آنچه یونانیان را ب
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 60
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
فلسفه طبیعت در غرب

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

فلسفه طبیعت پیش از سقراط

نخستین فیلسوفان به دنبال تغییرات ظاهری بوده‌اند. آنها سعی داشته تا به قوانین‌ای جاودانه در طبیعت دست یابند. و آنچه را كه در طبیعت رخ می‌داد از طریق طبیعت توضیح دهند. این روش و تفكر كه مربوط به پیش از سقراط می‌باشد. بر ‌می‌گردد به سه فیلسوف از شهر میلتوس، طالس1 این فیلسوف یونانی آب را ماده اولیة همه چیز می‌دانست. زمانی كه طالس در مصر به سر می‌برد. دقیقاً به حاصلخیزی مزارع بعد از طغیان و فرونشستن آب رودخانة نیل توجه داشته و دیده است كه چگونه پس از هر بارندگی قورباغه‌ها و كوهها پیدا می‌شده‌اند. علاوه بر این شاید طالس دربارة تبدیل آب به یخ و بخار و تبدیل دوبارة آنها به آب نیز فكر كرده باشد. سرانجام طالس به این نتیجه رسید كه همه چیز پر از خدایان است و به این ترتیب طالس تصور می‌كرد كه جهان همه از نیروهای محرك نامریی است. مسلماً منظور او از خدایان نیز همین نیروهای محرك بوده است و به خدایان سروده‌های هومر ارتباطی ندارد.

فیلسوف دیگر یونانی كه آناكسیماندروس2 نام دارد. اعتقاد داشته است . كه جهان ما تنها یكی از جهان‌های بیشمار است. و این جهان‌های بیشمار از ماده‌ای جاودان پدید آمده است ، به آن باز می‌گردند. منظور از ماده جاودان را نمی‌توان درك كرد ولی مسلماً وی بر خلاف طالس به ماده‌ای مشخص اشاره ندارد. شاید منظور او این باشد كه آنچه به وجود آمده است باید متفاوت از به وجود آورنده‌اش باشد و از آنجا كه هر چه به وجود بیاید، فانی است. پس باید به وجود آوردنده‌اش جاودان باشد. تا همه چیز بتواند از آن پدید آید و به آن باز گردد. بدین ترتیب روشن است كه این مادة اولیه نمی‌تواند همین آب معمولی باشد.



1.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
به رغم كنكاش‌های پیگیر و مداوم هنرمندان ایرانی در دوران معاصر، دستاورد منسجم و جامعی كه بتواند الگوی زیبایی شناختی خاصی را به گستره هنر امروز ارائه كند پدید نیامده است این نقصان ریشه در نارسائیهای متفاوت دارد یكی از نارسایها، دنباله‌روی‌ها و الگوبرداریهای ناسنجیده چه از هنر غالب جهان بصورت (هنر وارداتی) و چه از هنرهای سنتی می‌باشد كه نتوانستیم در
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 48
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
هنر (یافتن الكوی زیبایی شناختی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

مقدمه

امروزه میان آنچه تصور می‌كنیم كه به آن باور داریم و آنچه احساس می‌كنیم چنان دوگانگی پدید آمده است كه نه تنها ما را به تركیبی تازه و یا آفرینش بدیع رهنمون نمی‌كند بلكه به لحاظ روانی (اسكیزونیك) نیز درما ایجاد كرده است. این دوگانگی بیمارگونه، حاصل كشمكشهای دو وجه متناقض درونی در تقابل با وضعیت كنونی جهان می‌باشد. جهانی با رویكرد همسان‌سازی فرهنگها به نام «دهكده جهانی» جهت‌گیری تفكر «علمی- تكنیكی» كه در آفرینش آن شراكتی «همسان با عدم» داشته‌ایم. این نوع خاص شراكت - اجبار كه ما در آن نه تفكر علمی- صنعتی را آفریده‌ایم و نه نتایج آن را تصور كرده‌ایم و حتی زمان آن را هم نداشته‌ایم كه خود را به شیوه‌های جدید «زندگی» و «احساس» تطبیق دهیم، ناخواسته همزمان را نیز در وضعیت «فترت» قرار داده است.

وضعیتی خاص كه هم كورمالانه «هویت خاص» خود را می‌كاود و «خاطره قومی» در سینه نهان دارد و به قول حافظ «بانگ جرسی» را می‌جوید و هم مكمل آن در اندرون جغرافیای اندیشه غالب هضم می‌گردد و شكل تمدن محلی با پوسته بسیار سطحی «فولكور» می‌گیرد. در این دوران خاص می‌باشد كه صحبت از شاعران و اندیشمندان قومی بسیار بغرنج می‌باشد.

و حتی شرایط خاص این دوران با شرایط «عسرت» شایع غرب كه اساسی‌ترین جلوه آن در كلام «خدا مرده است» نتیجه و انعكاس می‌یابد فرق می‌كند چرا كه ما در وضعیت غیبت كلی خدا و زندگانی تقلیل یافته به عدم، قرار نگرفته‌ایم كه غیبتش موجب یك تجربه تازه معنوی بشود.

پس در كجائیم؟

از یك سو به نظر می‌رسد كه دید شاعرانه ما از گیتی در دیاكلتیك با ایده‌های علمی تكنیكی غالب ناهمخوان، شكننده جلوه می‌كند. و از سوی دیگر بدون توسل به تعصب قومی نیك می‌دانیم كه كمتر و شاید هیچ زبانی در برابر ظرفیت و رسایی شاعرانه زبان فارسی یا رای ایستایی ندارد، حماسه فاخر و موزون با رویكرد اساطیری و مضمونهای راز آمیز فردوسی، امواج سیل‌آسای افاضات عارفانه و درویش سلكانه مولوی و واژه‌های روح گونه حافظ و دیگران همگی شاهد این مدعا ‌می‌باشند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۴ تير ۱۳۹۵
خط خطی كردن دوران كودكی از اولین تجربیات انسان است كودك احساسات خود را با كشیدن بر روی كاغذ دیوار یا هر شی و در دسترس نشان می دهد سپس در مدرسه با خطوطی آشنا می شود كه مفاهیم خاصی دارند و برای نوشتن الفبا، اعداد و ترسیم اشكال هندسی، از آنها استفاده می كند انسان حتی خطوطی را تجربه می كند كه تنها تصور ذهنی اوست اگر كف دو دست خود را بهم بچسبانید، در م
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 31
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
هنر (موسیقی و خطاطی)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

انواع خط:

كلمه خط ، انواع اندازه ها و ضخامت های مختلف خطوط مستقیم یا منحنی و خطوطی را كه به تدریج پهن و نازك می شوند در بر می گیرد. خط در حوزه طراحی، قدیمی ترین ، مهمترین، و قاطع ترین عنصر بصری است. به طور كلی خط، نقله در حال حركت و ساده ترین شكل نمایش تحرك است. قدرت، سرعت اجرا و سهولت بیان مفاهیم، از خط عنصری ساخته است كه در بسیاری از موارد بر عناصر بصری دیگر برتری می یابد. مجموعه خطوطی كه انسان می تواند به وجود بیاورد سه نوع است. حركت یكنواخت دست در یك جهت خط مستقیم را به وجود می آورد كه آن را می توان با سرعت و دقت ترسیم كرد. خط مستقیم در سه حالت مختلف ترسیم می شود. 1- حالت عمودی 2- حالت افقی 3- حالت مورب خط مستقیم در هر سه حالت جهت و تحرك دارد. ما به صورت غریزی نسبت به خطوط واكنش نشان می دهیم. خط عمودی از نظر بصری احساس تعادلی و ثبات را بر می انگیزد. خط افقی احساس آرامش و یكنواختی را ایجاد می كند. خط مایل پویاترین خط است، جنبش و كشاكش بصری ایجاد می كند، حالتی ناپایدار دارد و تحرك آن بر انجام عمل دلالت می كند. این خط برای ایجاد تعادل تصویری به عناصر دیگر نیازمند است. زیرا بین حالت خطوط افقی و عمودی در نوسان است. همچنین خطی كه به سرعت كشیده شود و با خطی كه آهسته ترسیم شود تفاوت دارد. خطوط ممتد و طولانی ثبات و استحكام بیشتری دارند. خطوطی كه در زمان كوتاه و به صورت بریده بریده اجرا می شوند، احساس تزلزل را بر می انگیزد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۴ تير ۱۳۹۵
در چاپ سیكل اسكرین كوچكترین نوع اثر آن روی ساعتهای مچی و IC ها و قطعات ریزكامپیوتری و الكترونیكی است و بزرگترین اثر آن روی بدنه هواپیما هاو كشتی و بالانهای بزرگ می شود و در این نوع چاپ روی اجسام و وسایل بزرگ به خاطر حجم زیاد به صورت دستی انجام می شود كه در این نوع چاپ این امكان وجود دارد كه بتوانیم فیلم بعد از آماده كردن جدا كرده و از دستگاه در
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 31
فرمت فایل doc
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
چاپ سیكل اسكرین

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

محصول

در دو نوع چاپ :

در نوع

چاپ سیكل اسكرین : چاپ بر روی لباس و پارچه ، چاپ بر روی نایلون و نایلكس

چاپ ساده : چاپ تقویم ، چاپ كارهای اداری و تبلیغی ،چاپ آگهی ، رنگی در طرحها و رنگهای متفاوت .

مراحل تولید

برای چاپ بر روی پیراهن : طراحی طرح بوسیله كامپیوتر تهیه و شابلون (از جنس فیبر مخصوص) چاپ بوسیله شابلون كش

چاپ كارت تبلیغ و آگهی : حروفچینی و صحافی فرم بندی

برش كاغذ مورد اندازه چاپ تحویل سفارش

چاپ عكس : ابتدا اسكن عكس قسمت زیراكس برای چاپ و فتوكپی

در قسمت برش به وسیله دستگاه برش كاغذ به اندازه دلخواه و مورد نظر برش داده می شود .

در قسمت حروفچینی و صحافی حروف توسط صحاف در قالب چیده شده و پس فرم بندی گردیده و به قسمت چاپ فرستاده می شود .

در قسمت چاپ به وسیله دستگاههای چاپ طرح و سفارش مورد نظر را به چاپ
می رساند و پس از چاپ یك برگ از كار كیفیت ان بررسی می شود .

در قسمت تحویل سفارش , سفارشات توسط مدیر به مشتری تحویل می گردد .

مراحل تولید چاپ سیكل اسكرین :

طرح سفارش داده شده توسط طراح كارگاه با استفاده از كامپیوتر طراحی می شود و به آن كیفیت چاپ داده می شود كه جهت فیلم گرفتن یا عكاسی دجار مشكل نشود . بعد از اجرای كامپیوتری طرح و نوشته یك عدد پرینت سیاه و سفید جهت عكاسی و فیلم به كارگاه

مواد اولیه

برای چاپ سیكل اسكرین

رنگ های P.V.C : مخصوص ظروف پلاستیك و نایلون و نایلكس

رنگ های پیك منت : مخصوص چاپ بر روی لباس و پارچه



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۴ تير ۱۳۹۵
خط ، گاه بر اثر تلاش مستقیم در جهت ایجاد آن پدید می آید و گاه در اثر ارتباط دوسطح یا دو رنگ یا كنارة شكل و فرم در ارتباط با فضا، ایجاد می شود در حالت اول، خط تجسمی پدید آمده، نیرویی متحرك و پنهان را در طول مسیر حركت خود جا به جا نموده، از بار عاطفی و حسی برخوردار است در حالت دوم، خط جنبشی محسوس نداشته و احساس یا كیفیت تجسمی خاصی را در خود خلاصه
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 60
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
نقش خط در ایجاد فضای تجسمی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

انسان حتی خطوطی را تجربه می كند كه تنها تصور ذهنی اوست. اگر كف دو دست خود را بهم بچسبانید، در مرز میان دستها خطی را می بیند كه در حقیقت وجود ندارد. از همه جالب تر خط میان آسمان و زمین است كه در ذهن، ایجاد می شود و همه ما می دانیم كه چنین خطی وجود ندارد اما آن را می بینیم. بنابراین تشخیص و تجسم خط بصری مشروط است به این كه در چه وسعتی، با چه فاصله ای و از كدام زاویه دید عناصر بصری را در یك تركیب تجسمی قرار دهیم . در تعریف تجسمی خط عبارت است از حركت یا شكل كمتر بصری خواه بدون ضخامت و به صورت مجرد و خواه با داشتن ضخامت و برجستگی، مثل مرزهای پیرامون یك مسطح، محل برخورد دو سطح با دو زاویه مختلف، مرز حاصل از تباین دو سطح رنگین با تیرگی متفاوت و اثر حركت مداد، قلم مو یا یك شیء نوك تیز بر یك صفحه.

كلمه خط ، انواع اندازه ها و ضخامت های مختلف خطوط مستقیم یا منحنی و خطوطی را كه به تدریج پهن و نازك می شوند در بر می گیرد. خط در حوزه طراحی، قدیمی ترین ، مهمترین، و قاطع ترین عنصر بصری است. به طور كلی خط، نقله در حال حركت و ساده ترین شكل نمایش تحرك است. قدرت، سرعت اجرا و سهولت بیان مفاهیم، از خط عنصری ساخته است كه در بسیاری از موارد بر عناصر بصری دیگر برتری می یابد. مجموعه خطوطی كه انسان می تواند به وجود بیاورد سه نوع است. حركت یكنواخت دست در یك جهت خط مستقیم را به وجود می آورد كه آن را می توان با سرعت و دقت ترسیم كرد. خط مستقیم در سه حالت مختلف ترسیم می شود. 1- حالت عمودی 2- حالت افقی 3- حالت مورب خط مستقیم در هر سه حالت جهت و تحرك دارد. ما به صورت غریزی نسبت به خطوط واكنش نشان می دهیم. خط عمودی از نظر بصری احساس تعادلی و ثبات را بر می انگیزد. خط افقی احساس آرامش و یكنواختی را ایجاد می كند. خط مایل پویاترین خط است، جنبش و كشاكش بصری ایجاد می كند، حالتی ناپایدار دارد و تحرك آن بر انجام عمل دلالت می كند. این خط برای ایجاد تعادل تصویری به عناصر دیگر نیازمند است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۴ تير ۱۳۹۵
واژه موسیقی لفظ موسیقی از واژه ایی یونانی و گرفته شده از Mousika و مشتق از كلمه Muse می باشد كه نام رب النوع حافظ شعر و ادب و موسیقی یونان باستان می باشد موز به معنی رب النوع است و مانند پسوند «یك» در كلمات كلاسیك، رومانتیك، دراماتیك و غیره، پسوند نسبت و منسوب است اما در لفظ فرانسوی به پیشوند تبدیل می شود مثل موزیكو موزیقو و موزیقان یا موزقان و ه
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 41
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
موسیقی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

موسیقی علم تالیف الحان و ادوار و نغمات می باشد. همچنین این واژه به آهنگی كه گروهی از نغمات پی در پی و تركیبی باشد اطلاق می شود. به هر صورت موسیقی را هنر بیان عواطف و احساسات به وسیله اصوات گفته اند و مهمترین عامل آن را صدا و وزن ذكر نموده اند و همچنین صنعت تركیب اصوات به لحنی خوش آیند كه سبب لذت سامعه و انبساط و انقلاب روح گردد نامیده شده است. ارسطو موسیقی را از شعب علم ریاضی می‌دانست و ابوعلی سینا نیز در بخش ریاضی كتاب شفا موسیقی را ذكر نموده. به هر طریق موسیقی امروز علم و هنری (یا صنعت) وسیع و جهان شمول است كه دارای بخشهای بسیار متنوع و تخصصی مانند موسیقی اركستریك، موسیقی جاز، موسیقی محلی، موسیقی آوازی، موسیقی سازی، موسیقی مذهبی، موسیقی عامیانه، موسیقی محلی، موسیقی معماری، موسیقی الكترونیك و غیره می شود.

اجرای موسیقی

اجرای موسیقی از جهت روش ارائه بر دو نوع كلی آواز و نوازندگی تقسیم می‌شود. كه در اصطلاح موسیقی سازی و آوازسازی گفته می شود. موسیقی آوازی را برحسب چگونگی اشعاری كه آهنگ روی آنها ساخته شده و از منظور اشعار معرفی شده تقسیم بندی می كنند مثل غزل خوانی، نوحه خوانی، قصیده خوانی، قطعه خوانی و غیره؛ اما نوع دوم از اجرای موسیقی برحسب نوع، نحوه و تعداد آلات موسیقی كه نواخته می شوند صحبت می كنند.

موسیقی نظری (تئوریك)

شامل مجموعه قواعد و علائمی است كه به وسیله آنها ما قادر به ثبت و نوشتن اصوات خواهیم شد و از طریق این علائم و زبان خاص می توانیم اصوات را نظم داده و با یكدیگر تركیب و تلفیق كنیم. مهمترین فصول مورد بحث تئوری موسیقی شامل: 1- قواعد و علائم نت نویسی و نت خوانی. 2- علم فیزیك صدا و صوت شناسی و آكوستیك. 3- علم هماهنگی هارمونی و تركیب اصوات است كه اصطلاح ایتالیایی آن آكورد می باشد و بر پایه تلفیق و اجرای همزمان اصوات مختلف استوار است. 4- علم سازشناسی كه خود شامل دو بخش الف- شناخت ساختمان، ساختار و چگونگی كارآیی ساز و ب- نحوه بكارگیری و استفاده از هر ساز می باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
شاعر و پهلوان در شاهنامه الگار دیویدسن مترجم دكتر فرهاد عطایی تهران نشر تاریخ ایران، زمستان 1378 این اثر مقدمه مترجم، پیشگفتار و مقدمه مولف و نه فصل را شامل می‌گردد در مقدمة مترجم، او پس از توضیحی كوتاه پیرامون فردوسی و شاهنامه به شیوه‌ی پژوهش پروفسور دیویدسن اشاره می‌كند و بیان می‌دارد كه او معتقدست اتكا به منابع مكتوب به تنهایی نمی‌تواند ما
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 88
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
خلاصه نویسی چند كتاب دربارة شاهنامه فردوسی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر

در پیشگفتار، اینگونه بیان می‌كند كه موضوع اساسی كتاب این است: كه «چگونه می‌توان یك شكل از ادبیات كلاسیك را تداوم یك سنت شفاهی پیشین دانست؟» دیویدسن معتقدست كه شاعر در این كتاب در حقیقت به مفهوم پادشاهی اعتبار می‌بخشد بدینصورت كه شاعر پا پروردن و اعتبار بخشیدن به پهلوان از او پاسبانی برای تخت شاهی و شاهنشاه می‌سازد پس شاعر قوام بخش و اعتبار دهنده به مفهوم شاهنشاهی است در مقدمه شاعر (كه خود فردوسی ست) و پهلوان (رستم، كسیكه در ذهن ما شخصیت‌های حماسی و اساطیری را تداعی می‌نماید) را محور اصلی كتاب حاضر بر می‌شمرد.

نویسنده معتقدست كه منظور اصلی این كتاب نه زندگی نامه‌ی شخصی فردوسی است و نه «تاریخی» كه می‌توان از خلال شاهنامه نگاشت. بلكه منظور شعری‌ست كه زندگی شاعر نمونه‌ی آن است و داستانی‌ست كه شاعر روایت می‌نماید آن هم شعری كه آمیز‌ه‌ای است از تاریخ و اسطوره.

در مورد رستم با شخصیتی روبرو هستیم كه مخلوق شاعرانه‌ای از نوع اساطیر به نظر می‌آید، نه یك واقعیت تاریخی.

همچنین نویسنده اذعان می‌دارد كه در این تحقیق نظری مخالف نظر نولدكه و سایر متخصصان ایران شناسی - كه روایات رستم را خارجی و یا داخل شده در سنت پادشاهان می‌دانند مطرح می‌گردد.

در ادامه‌ی مقدمه با نگاهی اجمالی به نكات برجسته‌ی چهار سلسله‌ی امپراتوری ایران قبل از اسلام یعنی پیشدادیان، كیانیان، اشكانیان و ساسانی بیان می‌كند كه دو سلسله‌ی اول، بخصوص اول، ریشه در اساطیر دارند و دودمان بعدی، تاریخی‌اند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
تاريخ : ۴ تير ۱۳۹۵
به همراه کلیه پروژه های PHP فاقد داکیومنت، یک فایل داکیومنت به صورت رایگان ارسال میشود، برای مشاهده محتویات آن اینجا کلیک کنید.
 کلیه پروژه های PHP به همراه آموزش کامل اجرا و نرم افزار اجرا کننده ارائه میشوند.

برای مشاهده توضیحات هر پروژه و دریافت رایگان دموی آن، روی عنوان پروژه در لیست زیر کلیک کنید.[سفارش پروژه جدید!]



کد پروژه عنوان پروژه بانک اطلاعاتی
545

سایت آژانس مسافرتی با PHP + داکیومنت با هزینه جداگانه

MySQL
546  

سایت اخبار كامپیوتر،سخت افزار با PHP + کامنت رایگان

MySQL
547

سایت اخبار ورزشی با PHP + کامنت رایگان

MySQL
548  

سایت جامع املاک با PHP + کامنت رایگان

MySQL
549  

سایت بنگاه املاک با PHP + کامنت رایگان

MySQL
550  

سایت جامع آشپزخانه با PHP + کامنت رایگان

MySQL
551  

سایت آشپزخانه با PHP + کامنت رایگان

MySQL
552  

سایت جامع بیمه با PHP

MySQL
553  

سایت بیمه با PHP

MySQL
554  

وب سایت سینمایی،نقد فیلم و بیوگرافی بازیگران

MySQL
555  

سایت کارگاه صنعتی CNC با PHP + داکیومنت با هزینه جداگانه

MySQL
556  

ساخت شمارنده-آمار بازدید سایت با PHP

Text File
557  

سایت ثبت نام و انتخاب واحد دانشگاه با PHP

MySQL
558  

سایت انتخاب واحد آنلاین با PHP + داکیومنت با هزینه جداگانه

MySQL
559

سایت پرتال جامع دانشگاه با PHP

MySQL
560  

سایت ثبت نام ساده دانشجویی با PHP + داکیومنت با هزینه جداگانه

MySQL
561  

سایت داروخانه با PHP + داکیومنت با هزینه جداگانه

MySQL
562  

سایت دیكشنری با PHP با استفاده از توابع GD2 + کامنت رایگان

MySQL
563  

سایت اعلام نمرات با PHP + کامنت رایگان

MySQL


ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ]