سایت بهترین ابزار


پایان نامه بررسی حقوق و دستمزد اداره آموزش و پرورش رشته حسابداری

پایان نامه بررسی حقوق و دستمزد اداره آموزش و پرورش رشته حسابداری

دانلود پایان نامه  بررسی حقوق و دستمزد اداره آموزش و پرورش رشته حسابداری

دانلود پایان نامه  بررسی حقوق و دستمزد اداره آموزش و پرورش رشته حسابداری
بررسی حقوق و دستمزد اداره آموزش و پرورش 
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در م
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 1080 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87

 پایان نامه  بررسی حقوق و دستمزد اداره آموزش و پرورش رشته حسابداری

فهرست مطالب

عنوان                                                                                       صفحه

فصل اول

1-1-مقدمه------------------------------- ---------1

1-2- تعریف و تبیین مسئله تحقیق(موضوع تحقیق)---- 2

1-3- ضرورت و اهمیت موضوع تحقیق----------------- 2

1-4- سوال ها و فرضیه های تحقیق----------------- 3

1-5-1- اهداف تحقیق----------------------------- 4

1-6- قلمرو تحقیق------------------------------- 5

1-7- تعریف اصطلاحات و واژه های تحقیق------------ 6

تعریف حقوق و دستمزد---------------------------- 6

تعریف دستمزد تولیدی---------------------------- 6

دستمزد مستقیم --------------------------------- 6

دستمزد غیر مستقیم------------------------------ 6

زمان عادی انجام کار---------------------------- 7

زمان استاندارد انجام کار----------------------- 7

دوایر کنترل کننده حقوق و دستمزد---------------- 7

دایره کارکزینی--------------------------------- 7

دایره زمان سنجی-------------------------------- 8

دایره برنامه ریزی تولید------------------------ 8

دایره ثبت اوقات کار---------------------------- 8

دایره حسابداری حقوق و دستمزد------------------- 8

دایره حسابداری بهای تمام شده ------------------ 9

فصل دوم

2-1- مطالعات نظری و تئوری---------------------- 11

2-1-1- مقدمه----------------------------------- 11

2-1-2- سیستم حقوق و دستمزد --------------------- 12

2-1-3- نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد ----- 12

2-1-4- عملیات حسابداری سیستم حقوق و دستمزد----- 25

2-1-5- کنترلهای داخلی سیستم حقوق و دستمزد------ 26

الف) دایره کارگزینی---------------------------- 26

ب) دایره برنامه ریزی تولید--------------------- 27

ج)دایره ثبت اوقات کار (دایره کنترل ورود وخروج پرسنل) 27

کارت ساعت  time card------------------------------- 27

ماشین ساعت زن time clock -------------------------- 28

کارت اوقات کار--------------------------------- 29

دایره حقوق و دستمزد    Payroll Department------------ 29

دایره پرداخت ---------------------------------- 30

حسابداری هزینه حقوق و دستمزد Payroll Accounting---- 31

قوانین کار مربوط به حقوق و دستمزد-------------- 31

مزد-------------------------------------------- 31

حقوق پایه (حقوق مبنا)-------------------------- 32

مدت کار---------------------------------------- 32

کار روز و کار شب------------------------------- 33

کار مختلط-------------------------------------- 33

کار نوبتی-------------------------------------- 33

اضافه کاری------------------------------------- 34

 عیدی (پاداش آخر سال) کارگران مشمول قانون کار--- 34

پاداش افزایش تولید----------------------------- 35

فوق العاده مأموریت ---------------------------- 35

حق اولاد و عائله مندی -------------------------- 35

تعطیلات و مرخصی ها------------------------------ 36

کسورات حقوق و دستمزد--------------------------- 36

کسورات توافقی --------------------------------- 37

پیش پرداخت------------------------------------- 37

کسورات قانونی --------------------------------- 37

اجرائیات--------------------------------------- 38

 بیمه------------------------------------------- 38

بیمه بیکاری------------------------------------ 39

شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری------------------ 40

مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری------------------- 40

لیست بیمه-------------------------------------- 40

مالیات----------------------------------------- 41

طبقه بندی حقوق و مزایا و نحوه محاسبه مالیات آن- 42

درآمد مشمول مالیات حقوق------------------------ 43

نحوه محاسبه درآمد مشمول مالیات حقوق------------ 43

 سیستم های حقوق و دستمزد------------------------ 43

سیستم های مبتنی بر زمان------------------------ 44

سیستم های پارچه کاری--------------------------- 44

طرح های مبتنی بر پاداش------------------------- 44

ثبت تخصیص هزینه حقوق و دستمزد------------------ 44

Sheet  لیست حقوق ودستمزد------------------------- 45

Sheet  دستمزد اضافه کاری و غیبت------------------ 46

2-2-  پیشینه تحقیق----------------------------- 47

2-2-1- پیشینه نظام حقوق و دستمزد -------------- 47

2-2-2- پیشینه نظام حقوق و دستمزد در ایران------ 48

2-2-3- پیشینه تحقیق در خارج از ایران----------- 49

حقوق معلمان سایر کشورها چقدر است؟-------------- 50

درآمد سرانه و شاخص قیمت، دو ملاک دیگر برای مقایسه 51

یک مزیت پنهان---------------------------------- 52

 

فصل سوم

3-1- مقدمه------------------------------------- 54

3-2- جامعه آماری تحقیق------------------------- 54

3-4- روش اجرای تحقیق بر اساس هدف--------------- 55

الف) بنیادی------------------------------------ 55

ب) کاربردی------------------------------------- 55

3-5- روش اجرای تحقیق بر اساس ماهیت------------- 56

تحقیقات توصیفی--------------------------------- 56

تحقیقات تاریخی--------------------------------- 56

تحقیقات همبستگی-------------------------------- 57

تحقیقات علی------------------------------------ 57

تحقیقات تجربی---------------------------------- 57

3-6-  روشهای جمع آوری داده چطوری انجام می شود؟- 58

ü  کتابخانه---------------------------------------------------------------------- 58

ü  میدانی--------------------------------------- 58

ü  استفاده از روش مشاهده در تحقیق--------------- 59

ü  اصول مصاحبه---------------------------------- 59

ü  ابزار گردآورى اطلاعات یا پرسشنامه------------- 62

ü  روش‌هاى صوتى و تصویرى------------------------- 62

ü  روش‌هاى ترکیبى-------------------------------- 62

3-7- روایی ابزار سنجش ------------------------- 63

3-8- پایایی سنجش ------------------------------ 63 

فصل چهارم

4-1- مقدمه------------------------------------- 66

4-2- تحلیل های آماری--------------------------- 67

4-3- جواب دادن سوالات--------------------------- 68

فصل پنجم

5-1- مقدمه------------------------------------- 84

5-2- خلاصه اطلاعات دموگرافیک--------------------- 85

5-3- نتیجه گیری-------------------------------- 85

5-4- پیشنهادات کاربردی------------------------- 86

5-5- پیشنهادات پژوهشی-------------------------- 86

منابع------------------------------------------ 87

ضمائم------------------------------------------ 88

فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                 صفحه

 

جدول گروه ورودی-------------------------------- 23

جدول مقایسه سه شاخص درآمدی در مورد معلمان------ 51

چارت سازمانی اداره آموزش و پرورش منطقه خمام---- 75

سیستم کنترل کارکرد مشخصات شغلی آموزش و پرورش--- 77

سیستم کنترل مرخصی اداره آموزش و پرورش---------- 78

خلاصه وضعیت دستمزد/ حقوق و مزایای کارکنان اداره آموزش و پرورش خمام------------------------------------------- 79

فیش اضافه کار ساعتی کارکنان آموزش و پرورش خمام- 80

سیستم کنترل کارکرد اطلاعات ورود و خروج آموزش و پرورش  82

 

 

دانلود پایان نامه  بررسی حقوق و دستمزد اداره آموزش و پرورش رشته حسابداری



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود مقاله ای در مورد بورس

تاریخچه بورس در جهان :

دیوید هیوم که آدام اسمیت او را بزرگترین و ارجمندترین فیلسوف عصر نامیده نخستین بار ضمن اشاره به راسته بورس ، آن را مکانی فراتر از محل صرف قهوه و هدر دادن کاغذ و جوهر و قلم می داند . او می گوید : اگر اوراق بهادار نباشند که پس اندازها را جذب کنند این وجوه صرف خرید زمین و مستغلات می شوند که در آن صورت فعالیتهای تجاری عام المنفعه لطمه می بینند .

در اواخر قرون وسطی ملاقات بازرگانان به تدریج  صورت منظمی به خود می گرفت در قرن پانزدهم و حوالی ۱۴۵۰ میلادی ، بازرگانان بلژیکی در شهر بورژو مرکز فلانو در شمال غربی بلژیک در میدانی به نام تربوئرس در مقابل خانه  بزرگزاده ای به نام فن در بوزه جمع می شدند و به داد و ستد و پرداختند . میادین محل تجمع بازرگانان به بورس مشهور شد. لزوم تأسیس بورس در شهر آنورس بلژیک در ۱۴۶۰ احساس گردید و آن زمانی بود که شهر بورژو به دلیل پیشروی دریا رو به ویرانی گذاشته بود و عده زیادی از بازرگانان شهر بورژو به بندر آنورس در بلژیک کوچ کرده بودند .

فهرست مطالب

تاریخچه بورس در جهان ۱

نقش بورس در اقتصاد ۴

معیارهای تشخیص میدان و نحوه فعالیت بورس ۷

تأسیس و شکلگیری بورس تهران ۸

تاریخچه بورس اوراق بهادار ۸

ساختار سازمانی بورس اوراق بهادار ۱۰

نحوه فعالیت کارگزاران در بورس ۱۲

جایگاه بورس اوراق بهادار در بازار سرمایه ایران ۱۶

انواع اوراق بهادار ۱۷

عوامل تعیین کننده نرخ سهام ۱۹

نکات و عوامل مهم در انتخاب اوراق بهادار ۲۱

سرمایه گذاری و سرمایه گذاران ۲۸

فرآیند سرمایه گذار در بورس اوراق بهادار تهران ۳۲

کارگزاران ۳۳

متخصصین بازارسازها ۳۴

فرآیند دریافت و اجرای سفارش ۳۸

تعیین کد معاملاتی برای مشتریان ۴۲

اجرای سفارش مشتریان ۴۳

صدور اعلامیه خرید و فروش و گواهینامه موقت سهام ۴۶

حقوق و تعهدات سهامداران ۴۹

حق سهیم شدن در  سود شرکت ۵۰

تعهدات سهامدار ۵۲

برنامه های سازمان بورس اوراق بهادار ۵۲

راه اندازی بورسهای منطقه ای ۵۳

ایجاد بورس کالا ۵۴

منابع ۵۶

این پیشینه تاریخی بی شباهت به سابقه ایجاد بانک نیست که در آن مورد هم ، افرادی جهت تبادل پول روی نیمکتهای میدانهای قدیمی و سنتی اروپا می نشستند ، که بعدها نام بانک از همان لغت بنک به معنی نیمکت اخذ شد ، ایجاد بانک و بورس هر دو در نتیجه انباشت تجربه و مهارت انسان و نیاز به مکانیسمهای تسهیل کننده بوده است.

رشد بورس و جا افتادن آن در عملیات تجاری و اقتصادی ، با انقلاب صنعتی اروپا و شکوفایی اقتصاد تازه متحول شده آن قاره ،‌ از کشاورزی به صنعتی همراه بوده است و نکته قابل توجه آنکه درست در هنگام جهش معاملات بورس و پا گرفتن آن ،‌دول اروپایی مانند انگلستان ، آلمان و سوئیس قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت این نهاد را وضع کردند و قبل از اینکه امنیت سرمایه گذاری به خطر افتد و موجباتی فراهم شود که صاحبان پس اندازهای کوچک ، صنایع نوپای اروپایی را از موهبت مشارکت خود محروم نمایند، ضمانت های اجرایی قانونی وضع شد تا از هر گونه تقلب و تزویر و پایمال شدن حقوق صاحبان سهام جلوگیری گردد.

اولین بورس اوراق بهادار جهان در اوایل قرن هفدهم در شهر آمستردام تشکیل گردید و کمپانی معروف استعماری “ هند شرقی ” سهام خود را در آن بورس عرضه نمود.

بورس آمستردام امروزه نیز یکی از منابع مهم تأمین سرمایه در سطح بین المللی است.

دومین بورس معتبر دنیا ، بورس لندن است که از سال ۱۸۰۱ میلادی با انتشار ۴۰۰۰ سهم ۵۰ پوندی به مبلغ ۲۰۰۰۰۰ پوند و با عضویت ۵۰۰ نفر اقتتاح شده و آغاز به کار نمود . از ابتدای امر ، در بورس لندن اوراق بهادار خارجی و داخلی مورد داد و ستد قرار می گرفته است . بورس نیویورک در اواخر قرن هیجدهم تأسیس شده و با وجود رقیب دیگری به نام بورس امریکن ، از نظر حجم معاملات و اهمیت در بازار سرمایه آمریکا ، در مقام اول قرار دارد. گرچه تا قبل از تأسیس بورس نیویورک نیز ، اوراق قرضه و سهام شرکتها توسط دلالان و بازرگانان حرفه ای مورد داد و ستد قرار می گرفت ، اما در سال ۱۷۹۲ ، بیست و چهار نفر از واسطه های خرید و فروش سهام تصمیم گرفتند با انتخاب محل معیینی در آنجا مستقر شده و موجباتی را فراهم آورند تا متقاضیان خرید سهام شرکتها یا فروشندگان اوراق قرضه به آنجا مراجعه نمایند .

در آمریکا ، اولین محل شناخته شده به عنوان بورس اوراق بهادار در نیویورک در محوطه ای در زیر سایه درخت نارون بزرگی در خیابان “وال استریت ” بود که بعدها به قهوه خانه ای در نزدیکی همان محل انتقال یافت.

بورس وال استریت با جمع آوری مبالغی به نام ورودیه از دلالان ( کارگزاران ) و گسترش عملیات ، تقویت شد و به مجتمع تجاری عظیمی مبدل گردید که بعدها به نام “ بورس سهام نیویورک ”‌ رسماً به ثبت رسید. در حال حاضر تعداد کارگزاران این بورس به چند هزار شخص حقیقی و حقوقی بالغ می گردد.

منابع :

۱- برگستروم, ریلی, ۱۹۳۸, دولت و رشد, ترجمه علی حیاتی, سازمان برنامه و بورس,

۱- http:/Viking.som.yale.edu/will/finman540/classnotes/notes.html

(( برای دانلود کلیک کنید ))



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود مقاله پول در اقتصاد اسلامی

امروزه پول یکی از مهمترین پدیده های اقتصادی محسوب می شود و با زندگی بشر به طرز اعجاب انگیزی عجین شده است .این عنصر کیمیا گونه را همگان می شناسند و از نقش تعیین کننده آن در زندگی بخوبی آگاهند در هر فعالیت خرد و کلان اقتصادی ” پول “ نقشی اساسی بر عهده دارد .پول “ به عنوان یک ” پدیده “ روزگاری وجود نداشت و نیاز انسان سبب پیدایش یا اختراع آن گردید و بتدریج رشد کردو به صورت موضوعی که تحت تأثیر قوانین مشخص و مکانیزمهای پیچیده قرار دارد در آمد .بطوری که تا کنون بیش دهها کتاب درباره نگاشته شده و آن را از زوایای گوناگون مورد بحث و کاوش قرار داده اند ولی با این همه هنوز تعریف جامعی درباره آن ارائه نشده است و اقتصاد دانان ترجیح می دهند به جای تعریف پول بیشتر وظایف آنرا مورد توجه قرار دهند .

مبادلات پایا پای ( Barter   یا Troc):

یکی از وظایفی که اقتصاد دانان برای پول ذکر می کنند ” وسیله بودن برای تسهیل مبادلات “ است . قبل از تولد پول و به کار گیری آن به عنوان وسیله مبادله انسانهای اولیه نیازمندی های خود را به صورت معاملات پایاپای بر طرف می ساختند . این داد وستد ها معمولاً در یک اقتصاد ساده و کوچک ، در محدوده یک قبیله ، روستا ، شهر و یا ….. صورت می گرفت و در ضمن آن ، دو طرف معامله ، کالاهای خود را با یکدیگر معاوضه می کردند .

هر کس کالایی راکه برای او قابل استفاده نبود یا بر اثر احتیاج به کالای دیگر حاضر به معاوضه آن بود، به شخص دیگر که متقاضی کالای او بود می داد و متقابلاً کالای وی رابه عنوان عوض دریافت می کرد . این قبیل داد و ستد ها که در جامعه های ابتدایی متداول بود ” مبادله مستقیم کالا با کالا یا مبادله پایاپای “ نام دارد .

پیدایش پول های فلزی :

انتخاب یک یا چند کالا به عنوان معیار ارزش ، اگرچه تا اندازه ای موجب تسهیل امر مبادله می باشد اما نتوانست برخی از مشکلات اساسی مبادلات داد و ستد ی را از میان بردارد ، زیرا با گذشت زمان بعضی کالاها فاسد شده و از بین می رفتند و دسته ای دیگر به علت داشتن حجم زیاد امکان ذخیره آنها نبود.سرانجام جستجوی بشر منتهی شد به اینکه فلزات ، مخصوصاً طلا و نقرهرا که اشکالات فوق را ندارند به عنوان وسیله مبادله بر گزیدند . طلا و نقره فلزاتی هستند که در سطح جهانی مورد پذیرش عمومی می باشند و از رواج بیشتری برخوردارند .

فهرست منابع و مآخذ

– پول در اقتصاد اسلامی –  مؤلفان . دکتر پرویز داودی ،حجه الاسلام و المسلمین حسن نظری ، سیدحسین میر جلیلی ، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت )

– پول و نظامهای پولی- به ضمیمه تاریخ پول از آغاز اسلام تا زمان غیبت ، بخش فرهنگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم .

– پول – بانک – صرافی : محمد حسین ابراهیمی

(( برای دانلود کلیک کنید ))



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود مقاله حسابداری پرداخت دستمزد

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف سیتم

معرفی سیتم

طرح عملیات

طرح وردوی

طرح خروجی

تجزیه و تحلیل سیستم

اجزاء سیتم

خروجی‌های سیستم

دوایر کنترل کننده حقوق و دستمزد

روش پرداخت دستمزد

محاسبه دستمزد

دستورالعمل تکمیل فرمها

بایگانی

روش پرداخت حقوق

پرداخت حقوق

فرمها

شرح فرمها

بایگانی

اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد

نوبت ‌کاری

پاداش

کسورات حقوق و مزایا

حق بیمه

مالیات

سایر کسورات

مبلغ قابل پرداخت به کارکنان

لیست حقوق و دستمزد

کنترلهای داخلی سیستم حقوق و دستمزد

تعریف سیستم

لفظ سیستم به مجموعه‌ای از عناصر اطلاق می‌شود که ورودی‌های مشخصی را دریافت نموده و سپس روی آنها پردازش انجام داده و در نهایت خروجیهای معینی را تولید می‌کند سیستم مجموعه‌ای است از چندین جزء وابسته به هم که در جهت حصول هدفهای مشخص در تعامل با یکدیگر هستند در فرهنگ انگلیسی آکسفورد یک سیستم به عنوان مجموعه‌ گروهی از اشیاء مرتبط یا غیر مرتبط به نحوی که یک واحد پیچیده را تشکیل دهند و یا ترکیب کل از اجزا که در حسب طرح یا جزء برنامه‌ای نظام یافته باشد تعریف شده است.یک سیستم همواره دارای هدف مشخصی است و به صورت مجزا وجود ندارد.

معرفی سیستم

امروزه کاربرد کامپیوتر در ارتباط با سیستم‌ها برخلاف ایده اولیه استفاده از آن تنها ذخیره و بازیابی اطلاعات نیست بلکه به عنوان ابزار ارتباطی و مشاور در امور از اهیمت خاصی برخوردار است.سیستمی که به عنوان پروژه در اینجا انتخاب شده به عنوان سیستم اطلاعات منابع انسانی مربوط به اداره آب‌ و فاضلاب می‌باشد.برای ایجاد یک سیستم ایده‌آل مکانیزه عملیات ورودی و خروجی سیستم نیروی انسانی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهیم تا نیازها شناسائی شوند.با شناخت هر نیاز امکان ایجاد پشتیبانی اطلاعاتی و سیستم‌های خبره و هوشمند کامپیوتری در جهت رفع آن نیاز مطرح می‌شود.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود کارتحقیقی حقوق و تکالیف اصحاب دعوا

حقوق و تکالیف اصحاب دعوا در اولین جلسه دادرسی مدنی

چکیده:

قانون گذار ایران با هدف جلوگیری از اطاله دادرسی و کوتاه کردن زمان و نظم و انضباط بخشیدن به دادرسی ها، برای اولین جلسه دادرسی، ارزش خاص قائل شده و مقررات به نسبت سنگینی پیش بینی کرده است که رعایت آنها برای اصحاب دعوا ضروری است. قانون گذار «اولین جلسه دادرسی را» تعریف نکرده در حالی که حقوق و تکالیفی را بر اصحاب دعوا در اولین جلسه دادرسی قائل شده است که این حقوق و تکالیف، دارای امتیازات و آثار ویژه ای است که اطلاع از آنها می تواند در پیشبرد سریع دادرسی مفید باشد، به نحوی که علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت قضات محترم دادگاه در رسیدگی به پرونده ها از هزینه های بی مورد دادرسی نیز خواهد کاست. برخی از حقوق و تکالیفی که برای اصحاب دعوا ایجاد شده است مختص جلسه اول دادرسی است و آگاهی از این حقوق و تکالیف در سرنوشت دعوا تأثیر به سزایی دارد چرا که اعمال این حقوق و تکالیف عموماً در جلسه اول دادرسی ممکن بوده و در سایر جلسات قابل اعمال نمی باشد و هرگونه غفلت در اعمال آن حقوق و تکالیف باعث می شود که تا پایان دادرسی فرصت تمسک به آنها زایل و چه بسا این امر تأثیر گسترده ای در نتیجه نهایی دادرسی داشته باشد. به عنوان مثال به موجب ماده ۸۷ قانون آیین دادرسی مدنی جدید ایرادات و اعتراضات باید تا پایان جلسه اول دادرسی به عمل آید در غیر این صورت به موجب ماده ۹۰ همان قانون دادگاه مکلف نیست، جدا از ماهیت دعوا نسبت به آن رأی دهد. از جمله حقوق دیگر اصحاب دعوا به غیر از ایرادات دادرسی می توان به تغییر نحوه دعوا یا خواسته از سوی خواهان، طرح دعوای متقابل از سوی خوانده و جلب شخص ثالث از سوی خواهان و خوانده تا پایان جلسه اول دادرسی اشاره کرد. علاوه بر موار مذکور قانون گذار تکالیفی را برای اصحاب دعوا تعیین نموده که می بایست در جلسه اول دادرسی انجام گیرد که از جمله مهمترین تکالیف اصحاب دعوا در ماده ۹۶ قانون آیین دادرسی پیش بینی شده است و آن ارایه اصول مستندات در اولین جلسه دادرسی است. با توجه به این که در قانون آیین دادرسی مدنی و سایر مقررات از اولین جلسه دادرسی تعریفی به عمل نیامده و معیاری برای آن ارایه شده است. لذا شناخت اولین جلسه دادرسی و ارائه معیار مناسب برای آن و بررسی آثار بر آن راه دستیابی به این هدف قانون گذار یعنی جلوگیری از طولانی شدن دادرسی ها را هموارتر خواهد ساخت. در راستای این هدف در این تحقیق ضمن ارائه و احصاء حقوق و تکالیف اصحاب دعوا و تعریف اولین جلسه دادرسی و بررسی آثار مترتب بر آن پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

مقدمه:

در قانون آیین دادرسی مدنی مصوب ۱۳۱۸ و قانون آیین دادرسی دادگاه‏های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹ که جایگزین آن قانون شد،در موارد متعددی به اولین‏جلسه رسیدگی اشاره و توجه شده است و برای خواهان یا خوانده،حقوق و تکالیف و بالتبع‏امتیازاتی پیش‏بینی‏شده گردیده است.برخی اساتید معتقدند که جلسه اول دادرسی جلسه‏ای‏است که مقدمات رسیدگی فراهم باشد و چنانچه با فراهم بودن مقدمات رسیدگی با تراضی‏طرفین یا علل دیگر،جلسه تجدید شود جلسهء بعدی اولین جلسه نخواهد بود(صدرزاده افشار،۱۳۸۰،ص ۲۰۲).برخی دیگر از اساتید تعریف کامل‏تری از اولین جلسه دادرسی به عمل آورده‏اند و معتقدند که جلسه اول دادرسی،اولین جلسه دادگاه را گویند که موجبات قانونی رسیدگی‏به دعوا در آن فراهم باشد،جلسه مزبور تشکیل شود و مذاکرات طرفین طی آن پایان پذیرد.به عبارت دیگر،برای تشکیل اولین جلسه دادرسی،باید موجبات تشکیل جلسه فراهم باشد، جلسه مذکور تشکیل هم بشود و آن جلسه پایان هم بپذیرد یعنی مذاکرات طرفین در آن جلسه‏خاتمه یابد و الاّ اگر جلسه مذکور قبل از ختم مذاکرات طرفین تمدید یا تجدید شود،جلسه‏بعدی ادامهء جلسه اول محسوب می‏گردد. (واحدی،مجلهء دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران،شماره‏۳۸،صص ۷۵ و ۷۴).

همان‏طور که گفتیم اولین جلسه دادرسی دارای امتیازاتی است که جلسات بعدی دادرسی‏فاقد این امتیازات است.استفاده از این امتیازات منوط به آشنایی طرفین دعوا با حقوق و تکالیف خود در این جلسه می‏باشد.در این تحقیق حقوق و تکالیف خواهان در جلسه اول‏دادرسی،در دو محبث بیان می‏گردد.در گفتار اول،حقوق خواهان در جلسه اول یا قبل از آن‏و در مبحث اول،تکالیف خوانده در این جلسه بررسی می‏شود.

مقالات و پایان نامه ها:

غمامی، مجید، دعوای متقابل، مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، ش ۶۶، ۱۳۸۳

قنبر پور، لیلا، بررسی حقوق و تکالیف اصحاب دعوا در اولین جلسه دادرسی، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، ۱۳۸۵

محمدی، سام و علی محمد زاده، تاثیر زوال دعوای اصلی بر دعوای متقابل، مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، ش ۳۹، ۱۳۸۸

(( برای دانلود کلیک کنید ))


(( برای دانلود کلیک کنید ))



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود طرح کارآفرینی گوشت شترمرغ

شرح کسب و کار

تهیه گوشت شترمرغ که باعث می شود مردم از همه نوع گوشت از جمله گوشت ماهی که به صورت کنسرو آماده است گوشت مرغ و… که استفاده می کنند ولی به دلیل اینکه بعضی از مردم به علت گرانی و یا نبود امکانات نمی توانند استفاده کنند و استفاده از آن امکان پذیر نیست یا به دلیل نبودن و یا گران بودن، ولی کنسرو شترمرغ این امکان را می دهد که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند هم با قیمت ارزان و هم به سادگی به آن دست یابند هم از خاصیت هایی که دارد بتوانند استفاده کنند و هدف از این طرح این است که مردم بتوانند از گوشت هایی که بدنشان به ویتامین ها و پروتئین هایش نیاز دارد استفاده کنند و به سادگی به آن دست یابد.

الف) چشم انداز: ما می خواهیم عرضه کننده گوشت شترمرغ به بازار شویم و از این طریق همه بتوانند استفاده کنند با قیمت مناسب و دسترسی آسان

مأموریت: این است که مشتریان بتوانند از این کنسرو را با قیمت کم خوشمزه و آسان و کاملاً سالم و بهداشتی بهره مند شود.

ب) بازار هدف و مشتریان بالقوه

مشتریان چه کسانی هستند؟ مشتریان تمام افراد جامعه هستند که می خواهند از این محصول استفاده کنند.چرا در یک بازار رقابت محصول شما را می خرند؟ چون محصول در بازار نیست و هم سالم بهداشتی قیمت مناسب و هم محصولیست که مشتریان شاید نتوانند آن را به راحتی پیدا کنند.ویژگی منحصر به فرد محصول شما چیست؟ اینکه برای اولین بار در بازارست و مردم میل دارند که چنین محصولی را استفاده کنند اما به دلیل گران بودن و یا عدم دسترسی نتوانسته اند آن را تهیه کنند ولی الان با قیمت مناسب و دسترسی آسان به دست می آورند.

رقبا: رقبا کسانی هستند که از آمدن این محصول به بازار سعی می کنند محصول را بد نشان دهند و یا محصول خود را بیشتر در بازار توسعه دهند تا محصول آنها در نظر مردم بیشتر شود و فروش محصول خود را در بازار افزایش دهند و این محصول روند رشد بسیار خوب و رشد آن در بازار بسیار زیاد است چون یک محصول منحصر به فرد است و جز یکی از محصولاتی است که مردم تا حالا از آن استفاده نکرده اند.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود پاورپوینت روشهای تدریس ریاضی

نحوه تدریس ریاضی :

@ تعریف تدریس : تدریس عبارت است از تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد ، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم ،برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد . تدریس مفاهیم مختلف مانند نگرشها ، گرایشها ،باورها ، عادتها و شیوه های رفتار وبه طور کلی انواع تغییراتی راکه می خواهیم در شاگردان ایجاد کنیم، دربر می گیرد .»به طور کلی معلمان ریاضی موافق هستند که آموزش و یادگیری ریاضی باید شامل موارد زیر باشد:

توسعه تفکر دانش آموزان

گسترش توانایی دانش آموزان در حل مسائل

ارائه دانش ریاضی کاربردی ، تخصصی و مهارتی برای نیازهای آینده tاز دانش آموزان می خواهیم که ریاضی یاد بگیرند نه اینکه فقط گوش کنند و نگاه کنند به آنچه معلـم روی تختـه می نویسد و حـل می کند. ما می خواهیـم که آنها از آموزش ریاضی لذت ببرند و هیجان زده شوند.

ما می خواهیم آنها ریاضی را درک کننـد و آنرا بگـذراننـد. ما می خواهیم آنها مسائلی را حل کنند که در زندگی روزمره با آن برخورد می کنند. برای رسیدن به این هدف نحوه تدریس مؤثر است و باید دانش آموزان در یـک پروسه فعال قرار بگیرند به گونه ای که از ریاضیـات لذت برده و به آن احترام بگـذارند و از قابل استفـاده بودن آن مطمئن شوند.

استراتژی کلیدی در تدریس ریاضیات باید بر مبنای علاقه دانش آموزان قرارگیرد اگر آنها به آموزش ریاضی علاقه داشته باشند آنگاه کار معلم آسانتر خواهد بود. تدریس موفقیت آمیز ریاضی در مدارس بستگی به این دارد که عوامل زیر را به طور موثر در تدریس به کار گیرید :

۱-   تعیین مفاهیم ریاضی که باید تدریس شوند .

۲-   معلومات قبلی دانش آموزان در زمینه ی ریاضی ابتدایی معین شود.

۳-   همکاری والدین در آموزش ریاضی.

۴-   برنامه ریزی دقیق در آموزش ریاضی.

۵-   اعمال مدیریت کارامد در کلاس ریاضی.

(( برای دانلود کلیک کنید ))



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود پاورپوینت تکنولوژی آموزشی

چکیده

در تحولات چند دههٔ اخیر، بویژه در کشورهایی که توانسته اند از نظر علوم در زمرهٔ کشورهای توسعه یافته محسوب شوند و یا در مرحلهٔ انتقال قرار گیرند، توجه ویژه به تولید علم و بهره برداری از آن مورد تاکید بوده است.در سراسر جهان یک تردید عمومی در مورد مطلوب بودن کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از تکنولوژی آموزشی در تولید علم وجود دارد. این تردید بصورت تکنوفیلی « دوست داشتن تکنولوژی» وتکنوفوبی « تکنولوژی گریزی» می باشد. بسیاری از افراد ادعا دارند که اتکای فزایندهٔ ما به تکنولوژی منجر به تخریب اجتماع می گردد، و دیگران معتقدند که تکنولوژی جاده ای به سمت جهان رویایی می باشد. اغلب مردم آن را پذیرفته اند و با ارزش آن مواجه شده اند و آن را نه مخرب و نه رؤیا بافی می دانند. هدف این مقاله مروری بر تاثیر تکنولوژی آموزشی در توسعهٔ علمی است ؛ با توجه به تغییرات روز افزونی که در آموزش رخ می دهد، مشخصه اصلی و عمدهٔ عصر کنونی ، محوریت یافتن علم و تولید و بکار گیری آن می باشد.

تلاش برای تولید و توسعهٔ علم با توانمندی و قدرتمندی کشورها در حوضه ها و عرصه های مختلف پیوند خورده است. میزان ونحوهٔ بهره مندی از علم از موضوعات و چالش های بسیار اساسی دولت محسوب می شود. بدین سان آیندهٔ کشورها و توسعه یافتگی آن ها با تولید علم و بسط و بهره مندی آن کاملاً متبط است و برتری کشورها نسبت به هم، به علم و نتایج و کاربردهای آن بستگی دارد. تردیدی نیست که به کار گرفتن طرق جدیدتر و بهره مند شدن از فواید تکنولوژی آموزشی و روش های نوین بستر مناسبی برای تولید علم و توسعهٔ آن فراهم می آورد.
در این مقاله پس از اشاره به تعریف تکنولوژی آموزشی و جهت گیری های فعلی آن، شاخص های اساسی علم، اهداف تکنولوژی آموزشی، اصول انتخاب رسانه های آموزشی و انتقال و توسعه ی تکنولوژی مورد توجه قرار گرفته است.

مقدمه

بی تردید توانمندی و توسعه و استقلال واقعی کشورها نسبت مستقیم با توانایی آن ها در تولید علم و توسعهٔ علمی-تحقیقاتی دارد. در عصر کنونی تولید علم و تحرک علمی با رونق و پیشرفت تکنولوژی نیز کاملاً مرتبط است.

حقیقت این است که تولید و بسط و گسترش علم تاثیر بسیار عمیقی در تمام حوزه های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشور دارد. به تعبیر دیگر تولید علم و توسعه علمی به عنوان موتور محرکه ی توسعه همه جانبه و پایدار کشورها نقش عمده ایفا می کند. تمام کشورها در تلاش برای نیل به خود کفایی علمی و توسعهٔ علم و تحقیقات می باشند.

تفکر علمی بنیان تولید و توسعهٔ علمی را فراهم می سازد و فضا را از کم توجهی به علم متحول می گرداند. تفکر علمی تامل و تدقیق در ضرورت وجود و حضور علم در عرصه ها و حوزه های گوناگون حیات بشری است ، از این طریق می توان به علل موجده و علل مقومه و مبقیه و غاییدی آن توجه نمود. بحث از تفکر علمی در واقع بحث از هستی شناسی و شناخت شناسی علمی می باشد و بیشتر در حوزه فلسفه علم محل بحث و بررسی دارد. از سوی دیگر تدوین سیاست علمی کارآمد و اثر بخش ، مستلزم شناخت ، آگاهی از وضعیّت علمی کشور، میزان تولید آن، ساز و کارهای لازم برای بهبود و ارتقای تولید، توسعه علمی و عوامل و معیارهای موثر از قبیل بالا بردن سطح تکنولوژی آموزشی در بهره گیری از علم است .

منابع

۱- دانشنامه رشد

www.azad.ac.ir2-

۳- www. edtech.blogfa.com

۴- مجموعه مقالات همایش نهضت تولید علم ، جنبش نرم افزاری و آزاد اندیشی منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی

۵- باشگاه اندیشه

فرمت :  PPT | صفحات : ۴۵

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

(( برای دانلود کلیک کنید ))



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود پاورپوینت تغذیه در دوران بارداری

مقدمه

از آنجایی که حرکت در جاده تندرستی مدیون بذل توجه و دقت از همان لحظه های نخستین زندگی انسان یعنی از اوایل دوران جنینی است, اهمیت دوران بارداری بر همگان روشن می گردد. یکی از مهمترین و اصلیترین نکات در این دوران, تغذیه مادر باردار می باشد, زیرا رشد و نمو کامل جنین رابطه تنگاتنگی با تغذیه مادر داشته , تامین نیاز های او با دریافت مواد مغذی مادر عجین شده, تنها راه بر آوردن نیاز های انرژی و ساختاری او به واسطه جفت است.

جنین رشد بسیار سریعی دارد و وزن او از یک گرم در ۸ هفتگی به ۳۲۰۰ گرم در هفته چهلم می رسد.جنین برای چنین رشدی , احتیاج به انواع مواد مغذی دارد که باید از طریق تغذیه صحیح مادر تامین شود .سوءتغذیه طولانی در دوران پیش از بارداری , می تواند باعث سوءتغذیه جنین شود و در نتیجه ممکن است که وزن نوزاد هنگام تولد از حداقل قابل قبول ( ۲۵۰۰ گرم) کمتر باشد.

عوامل خطرزا در مرحله شروع بارداری

oسن کمتر از ۱۸ یا بیشتر از ۳۵ سال

oمحرومیت اقتصادی, اجتماعی یا فرهنگی

oخرافات و باورهای نادرست  غذایی

oاستعمال دخانیات به مقدار زیاد

oاعتیاد به مواد مخدر و مصرف الکل

oداشتن BMI بالاتر از ۲۶ یا کمتر از ۱۹٫۸در اولین ملاقات بارداری

oسابقه بارداری های متعدد با فاصله کمتر از ۳ سال از زایمان قبلی

oسابقه اختلالات دستگاه تولید مثل یا اختلالات باروری

oداشتن رژیم غذایی درمانی برای یک بیماری مزمن سیستمیک

فرمت :PPT | صفحات : ۳۷

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

(( برای دانلود کلیک کنید ))



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)

دانلود مقاله مجازات از نوع معلق

مجازات از نوع معلق یا تعلیق و عف

مقدمه :
در اثر تحولاتی که در چند قرن اخیر در جوامع پیشرفته پدیدار گردید ملاحظه می شود که مبانی حقوق قضائی از نظر اهمیتی که جامعه برای اجرای مجازات ملحوظ می داشت نیز دستخوش تغییر و تبدیل شده و اساس و پایه اعمال مجازات در قرن حاضر با آنچه که در قرون گذشته به آن نگریسته می شد تفاوت کلی یافته است . که مباحث جامع آن در بحث مکتب شناسی عنوان شده است و به منظور پرهیز از اطاله کلام از بیان آنها خودداری می شود در مجموع می توان گفت که امروزه مجرم را بیشتر یک بیمار اجتماعی می پندارند تا یک عنصر فاسد و ضد اجتماعی و بر اساس این طرز تفکر است که آن اعتقادی که در قرون گذشته نسبت به اجرای عدالت نمودن در اعمال مجازات وجود داشت دیگر وجود ندارد و کمتر کسی است که بزهکار را صد در صد مسئول اعمال و رفتار ضد اجتماعی خود دانسته و او را در ارتکب جرم از تاثیر و نفوذ محیط به طور کلی مستثنی و دور بداند . با توسعه و نفوذ این طرز تفکر و با شناخت بهتر بزهکار و بزهکاری بر اساس مبانی نوین حقوق جزایی و جرم شناسی ، فلسفه مجازات نیز تغییر کلی پیدا کرده و آن را بیشتر عاملی برای اعاده نظم جامعه و تربیت و اصلاح و درمان بزهکار می دانند تا تظاهری از انتقام ارعاب یا اجرای عدالت . با تغییر فایده مجازات ، هدف از مجازات نیز لاجرم تغییر پیدا می کند و برای هدف جدید ، مجازاتهای جدید یا طرق جدید پیش بینی می شود . در مسیر این طرز تفکر و این تحول بوده است که عدهای از علمای حقوق جزائی و جامعه شناسان به این فکر افتاده اند که شاید بهتر باشد در پاره ای از موارد اجرای مجازات موقتا معلق بماند و این مجازات اجرا نشود مگر آنکه محکوم علیه خود را با شرایطی که بوسیله قانون گذار و محکمه برای استفاده او از تعلیق مقرر داشته اند منطبق نسازد و در جهت خلاف آنچه که برای او مقرر شده است گام بردارد . این تاسیس حقوقی که آن را تعلیق اجرای مجازات می نامند از زمان تدوین قانون مجازات عمومی مصوب ۱۳۰۴ در حقوق جزائی ایران راه یافته است و بعد از انقلاب نیز مقنن اسلامی آن را در قانون مجازات اسلامی ذکرنموده است .که ما به دنبال بررسی این نهاد با سایر نهاد های از جمله آزادی مشروط هستیم.

پدیده تعلیق مولود قرن ۱۹ است و در حال حاضر ۳ نوع از آن  وجود دارد.
۱- تعلیق اجرای مجازات ۲-  تعلیق تعقیب  ۳-‌ تعلیق صدور حکم محکومیت که در حال حاضر از میان این ۳ نوع تعلیق تنها نوع اول (تعلیق اجرای مجازات)‌ در کشور ما وجود دارد و در موارد ۲۵ تا ۳۶ قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شده است. البته در قانون هیچ تعریفی از آن ارائه نشده، ولی می‌توان آن را چنین تعریف کرد. تعلیق اجرای مجازات روش قانونی تعدیل مجازات است که به موجب آن دادگاه پس از انجام دادرسی و صدور حکم با رعایت شرایطی می‌تواند اجرای مجازاتی را که در دادنامه قیدکرده برای مدت معینی با هدف اصلاح و تربیت مجرم به تاخیر بیندازد.

اثرات تعلیق

بررسی‌ها نشان داده است در افرادی که به‌صورت اتفاقی مرتکب جرم شده‌اند، صدور رای مجازات تعلیقی موثرتر است؛ اما درباره افرادی‌که مرتکب جرم عمدی می‌شوند، استفاده از این نوع مجازات (تعلیقی)‌ اثر منفی در جامعه خواهد داشت.

البته زندان اثرات منفی بیشتری برای جامعه و خانواده زندانیان و حتی فرد زندانی دارد؛ چون تنها زندانی نیست که با رای قاضی گرفتار می‌شود؛ بلکه خانواده و افراد تحت تکفلش هم گرفتار مشکلات فراوان اقتصادی، روحی، روانی و اجتماعی و اخلاقی می‌شوند. بنابراین، اگر حکم تعلیقی نسبت به مجازات مجرمان صادر می‌شود، مسلما اثر مستقیمی بر خانواده و جامعه دارد و قطعا اثرات مثبت آن بیشتر از تبعات منفی آن است. ولی از سوی دیگر، اگر قرار باشد هر کسی جرمی می‌کند عملا مجازات نشود، اثر سوء آن در جامعه کم نیست. چرا که کسانی‌‌که عادت به ارتکاب جرم دارند یا به‌طور عمد مرتکب جرمی می‌شوند؛ مثل ارتکاب جرم در مسائل اقتصادی و کلاهبرداری در جامعه ما هم زیاد است، صدور حکم مجازات تعلیقی برای این دسته از افراد باعث می‌شود جرم در جامعه اشاعه پیدا کند.

منابع و مآخذ    :

۱٫ جزوه سیاست جنایی(کارشناسی ارشد) _ دکتر ابرند آبادی _دانشگاه شهید بهشتی _ ۱۳۷۸-۱۳۷۷
۲٫ جزوه حقوق جزای عمومی ۳ دکتر عبدالعلی توجهی_دانشگاه شاهد_۱۳۸۴
۳٫ کتاب حقوق جزای عمومی _ دکتر محمد علی اردبیلی _ نشر میزان _ ۱۳۸۲
۴٫ کتاب حقوق جزای عمومی _ دکتر ایرج گلدوزیان _ نشر میزان_ ۱۳۸۳
۵٫ کتاب حقوق جزای عمومی _ دکتر باهری_نشر رهام اُفست_۱۳۸۳
۶٫ مقاله آثار اجرای تعلیق _ دکتر ضیاءالدین پیمانی

http://www.jamejamonline.ir  نویسنده : میترا پازکی زاده

http://hoghough85.blogfa.com/post-782.aspxتوسط سید حسین میری

فرمت :  WORD | صفحات : ۳۹

*************************************

نکته : فایل فوق قابل ویرایش می باشد

(( برای دانلود کلیک کنید ))



ادامه مطلب...
ارسال توسط اشكان پويان
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ]